En liten ...

Hallå där..

Några veckor sedan sist har det tyvärr blivit. Vi har haft stora problem med vårt internet hemma och det känns som att det aldrig blir bra.

Har också haft fullt upp med känslor och oro så det kanske var lika bra att jag inte skrev någonting (?)


Kan berätta att jag nu äter 800 fa per dag. En hel massa protein med andra ord (för att vara jag).
Höjde ju fa en hel del, upp till 500 - men det räckte ingenvart, höjde till 600 - samma veva där och nu slutligen på 800. Frågan nu är om det räcker och i så fall hur länge..

Grodan i magen tar en hel del har det visat sig, för så fort jag höjt intaget med 50 eller 100 fa så ligger jag lågt igen, ändå.

En sak kan jag säga, och det är att det INTE är lätt att veta hur mycket man ska höja för att ligga runt 200 fa.
Har inte legat runt 200 fa på väldigt länge. Snarare 90, 100, 110 och 130 för det mesta. Rätt lågt som ni förstår..

Rubriken jag har idag .. har att göra med det ultraljud vi var på i onsdags. Hade världens värsta jävla skitdag (ursäkta språket) men det vände och den blev den mest fantastiska dag i mitt liv.

Jag och Tim var nog båda nervösa - jag mådde väldigt illa när vi kom till Karolinska. Vi var dessutom en halvtimme tidiga och trodde vi skulle få vänta jättelänge men rätt var det var så kom en barnmorska och hämtade oss.

I min mage ligger en liten .. tjej!

Jag måste erkänna att jag kände det på mig från början, redan i vecka 13 faktiskt!
Glädjen var obeskrivlig när barnmorskan sa att allt ser bra ut.
Lättnaden enorm!

Den lilla fina beräknas komma till oss i februari, runt den 13e så vi får se om det blir en alla hjärtansflicka eller senare.. Kanske tidigare, vem vet?

Jag är SÅ nyfiken på att se henne (och jag vet att det fortfarande KAN va en pojke därinne men det är inte troligt) - oj vad jag får äta upp just dessa ord om det kommer ut en pojke i februari.. Haha..

Å andra sidan ska vi på tillväxtultraljud runt vecka 30, och jag går nu på söndag in i vecka 20 så det är bara 10 veckor kvar tills vi får se henne igen!

Bild på knytet kommer senare ikväll eller i helgen :)

Oh happy days!

Kram på er!


Kommentarer
Postat av: Simon

Ja visst är det underbart att se det lilla livet för första gången!

2011-09-18 @ 13:41:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0