Plasmaaminosyror vill inte riktigt


Sist jag var på sjukhuset togs det en hel del blodprover och det såg mycket bra ut alltsammans, bortsett från plasmaaminosyrorna som låg väldigt högt tydligen. Varken jag, min läkare eller dietist vet varför.
Värdena är riktigt bra. De ligger precis där de ska. Varför ska plasmaaminosyrorna spöka och vad är risken med det? Någon som vet? Kan det skada kroppen på något sätt trots att man ligger perfekt i FA?

Antar att jag får svar på mina frågor på onsdag nästa vecka för då ska jag tillbaka till sjukhuset för nya prover. Får väl hoppas att de resultaten blir bättre.

För övrigt har jag anmält mig till matlagningsdagen den 13 juni, så jag ska dit. Är det någon därute som planerar att delta? Kommentera gärna om så är fallet.

Denna vecka har börjat både bra och dåligt. Bra eftersom att jag varit ute och gått varje eftermiddag. Har varvat gåendet med jogg och spring i backe. Riktigt skönt! Har kommit hem riktigt röd om kinderna med andan i halsen, precis som jag vill ha det.

Dåligt har det varit för att jag har röd vecka denna vecka och det är bara jobbigt, ingen glädje över det direkt (svullen mage, konstanta kissnödighetskänslor och mycket hungrigare än vanligt. Helt värdelöst.)


ROLIGA saker att se fram emot:

- Torsdag och fredag då Tim sover hos oss (saknar honom varje dag faktiskt)
- Lördag då jag ska träffa Lotta, Peter och deras lille knyte (för första gången) och fixa i ordning deras fötter
- Söndag då jag ska gratta min vackra vän Sara på hennes födelsedag och på em är det DM i Kickboxning på klubben. Självklart måste man kolla matcherna.

- Onsdag 11/5 då jag ska till sjukhuset (alltid skönt att få svar på sina frågor)
- Torsdag 12/5 då jag och Tim ska till vårat hus och titta lite. Typ förhandstitt innan inflyttningen. Ska bli jättekul!
- Torsdagen den 2/6 åker jag och Tess till Småland (roadtrip) och hälsar på hos min mormor och morfar några dagar. Ska bli skönt med lantlig, frisk luft och långa skogspromenader.
- Måndagen 6/6 då jag är ledig och har ett hus för mig själv. Kommer förmodligen gå ut ändå - men skönt med en extra ledig dag!

Jaaa.. and more to come kan man säga. Vi har ju den där otroligt efterlängtade inflyttningsdagen i juli också, men då det är sisådär 10 veckor kvar tjatar jag om det senare.

/ Micha




Kommentarer
Postat av: Simon

Vet inget om plasmaaminosyror, dessvärre, men hoppas det löser sig.



Vi ska inte till matlagningskursen men vi hoppas att det blir nåt liknanade i skåne senare. Träffade kocken (Neil) på ESPKU i höstas och tyckte han var både duktig och rolig så det blir nog en bra tillställning!

2011-05-05 @ 08:16:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0