Fredag och ny passion


Först vill jag börja med att tacka dig, Malin, för din fina kommentar till ett av inläggen nedan. Det värmer att du bryr dig och stöttar mig med så mycket hjälp (och även har gjort, sedan förrförra året). TACK.

För er som inte känner Malin, så kan jag berätta att hon är en tjej med klassisk PKU och som dessutom har 3 st egna barn utan PKU. Malin är en av mina viktigaste stöttepelare nu när jag gör den här "resan" eller vad man nu ska kalla det.

Malin har också skrivit ihop en berättelse om hur hon upplevde det när hon var gravid (och allt innan graviditeten). Hon har också skrivit ihop en del tips att tänka på för oss som vill bli gravida.

I helgen kommer jag att publicera vad Malin har skrivit - det ska bli kul att se vilken respons det blir.


Jag själv lever och har blivit frälst i en ny sak (på nytt kan man säga) och det är promenader; powerwalks med fler och fler inslag av jogg och backlöpning. Det är KUL, det är explosivt och det gör mig både svettig, slut och nöjd. Igår, när jag hade vilodag, låg jag och tänkte på löpning innan jag somnade. Det måste ju betyda någonting tycker jag. Att jag liksom ska göra det här, eller nåt. Idag vill jag verkligen försöka komma ut och springa men då jag endast för andra gången denna vecka ska träffa T, så kanske jag gör annorlunda.
Men jag VILL ut. Hittar säkert en lösning.

Måndag-onsdag gick jag runt Järvafältet och förbi bondgården med alla söta kossor och får. Fåren har fått bebisar, undrar när det är dags för korna? De har Highland Cattle-kor och kalvarna är så jäkla söta, och håriga. STORA mörka ögon och så alldeles bomulls-pälsade. Fluff liksom. Lovely. Tycker de kan komma nu så jag får se dem snart. Är alltid lika lycklig när man får se nytt liv skutta omkring och le åt när de ska försöka stå upp.. Djur ger mig glädje och energi.

I onsdags blev intaget 350 fa och igår hamnade jag under 300 fa. Idag ska jag ligga på max 300 fa och imorgon bitti blir det prov igen. De där proven har liksom blivit en form av tävling, en utmaning som jag VILL ta mig an. Varje gång proven ligger bra får jag en självförtroendeboost som heter duga.

Det ska tydligen bli närmare 25 plusgrader nästa vecka. Fy. Fan. Vad. Skönt!
Då ska jag verkligen passa på att gå mina långpromenader och sola ordentligt så man får lite färg på den ljusa huden..

Ha en fin fredag och en fin helg!

// Micha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0