Arg, ledsen, glad, trött, pigg, positiv, negativ..


Onsdag idag redan. Tiden flyger förbi. Snart är det juli. Kom ihåg var ni läste det först!

Igår hade jag en jävla skitdag och jag blev ännu mer arg, ledsen och kände mig ensammast i världen av olika anledningar.

På eftermiddagen hade jag ett samtal med min mor och det hjälpte avsevärt - tack mamma!
Tack vare henne kunde jag se saker klarare och lugna ner mig själv med allt som pågår i mitt huvud.

Ibland känner jag mig liksom väldigt ensam, även om jag inte är det. Mer ensam med mitt daltande med FA värdena och matplaneringen. Jag känner mig också ensam när ingen verkar förstå varför jag känner som jag gör och varför jag reagerar så starkt på vissa provsvar. Det är befogat, tro mig! Jag vet dock att jag måste tänka lite annorlunda än att tro att världen går under för att ett värde är högre än det andra. Det är så jag tänker nu; okej, ett högre värde; gå tillbaka och kolla i boken (vilket jag gör) och se om det är något du missat. Så vips! Så har man kommit på vad det var för något = jätteskön känsla.

Efter igår har jag tänkt igenom mitt liv (det jag orkade..) och kommit fram till att jag har det "rätt bra" egentligen. Utan våra föräldrar hade vi aldrig kunnat köpa huset och utan dem hade vi kanske inte haft tak över huvudet ens. Nobody knows..
Vi är båda tacksamma för detta och jag själv tycker att just detta är jättefint av er alla.

Jag har även kommit fram till att jag behöver ta hand om mig själv bättre. Jag har en ömmande kropp (främst vaderna som tränas varje dag och som jag aldrig lyckas stretcha ut tillräckligt) och rygg och nacke.
Nästa vecka har jag bokat en timmes massage och jag lär väl försöka klämma in en behandling till innan jag åker till Småland första veckan i juni.

Har nu börjat göra en massa benlyft varannan dag ungefär för att stärka magen. Övningen går till på detta sätt:

Man ligger på rygg med benen rakt upp i luften
Någon står precis bakom ens huvud och puttar ner benen hårt och då gäller det att hindra benen från att slå i golvet och sedan ska man "jobba upp" benen till startläge. Jag gjorde 80 stycken i måndags och igår hade jag sån träningsvärk att jag bara klarade 2 stycken. Idag blir det 100 stycken banne mig!

Denna övning ger väldigt bra träning för hela magen, även nedre delen av magen som kan vara lite slapp. Kombinerar detta mer armhävningar och plankan och så har man ett litet fyspass efter joggen/powerwalken.

Det är ju av största vikt att träna magen när man har problem med nacke och rygg, så det gör jag.

Löften till mig själv (vissa delar har varat i 2 månader redan):

- Ta det lugnt och koppla av en heldag i veckan (helgdag oftast)
- Undvika stora middagar/tillställningar som får mig ur balans och är mentalt påfrestande (mat, planering osv..)
- Besöka massören minst 1 gång varannan vecka
- Gå powerwalks varje dag eller jogga och springa backe plus lilla fyspasset
- Vara ute i solen så mycket som möjligt
- Ta blodprover varje dag
- Skita i allt vad ägglossning och mens är och bara leva i nuet
- Njuta av vad vi har framför oss; med huset, eventuella barn och kommande semester
- Njuta av att riktiga sommarvärmen snart är här
- Njuta av dagarna i Småland med Tess (ska bli så skönt med skogspromenader och riktigt frisk luft)

/ M

Kommentarer
Postat av: Lena

Dom sista löftena låter väldigt bra :) you go girl!



Micke har börjat stretcha sen du visade och han har nog insett nu hur stel han är och han måste köra det ordentligt.

Kram

2011-05-18 @ 12:27:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0