Nytt liv pt 1

Hej!!

Long time no .. writing ..

Har inte haft mycket tid till att sitta här och skriva tyvärr, så jag ber om ursäkt för utlovade inlägg som aldrig publicerades..

Vi har äntligen flyttat och fått det hem vi drömt om så länge! Ett eget hem - ett eget liv med en massa möjligheter!
Det känns jättebra här i området och vi trivs helt utomordentligt faktiskt.
Trädgården är grön och fin och vinbär fanns i överflöd när vi flyttade in så jag och min mor plockade en massa och har fryst in en del, gjort en paj och igår gjorde jag saft på svartvinbär.. Känns sådär skönt lantligt liksom!

Jag kanske (kanske) lär mig det här längre fram och blir en fena på trädgård och bär! Har till och med fixat en kompost tack vare föräldrarna som kom med kompostgaller - det ska bli bra i slutändan tror jag..

PKU:n och sommaren då..? Ja.. Det rullar på. Har fått en nojja på en liten röra jag brukar göra till loprofinpastan. Gillar man vitlök så är den grym! Har ju inte ätit någon loprofinpasta alls nästan för jag ledsnade på den (tyckte den började smaka tillgjord fejkpasta) men nu när jag fick ett sug efter vitlöksröran så har det blivit några portioner..

Fräs vitlök (minst två klyftor) i olja (inte så de blir bruna bara..)
Tag kronhjärtan (kronärtskocka) i burk och plocka ut 2-3 stycken (tänk på att de innehåller lite olika proteinmängd beroende på märke - konstigt nog) Riktlinjen proteinmässigt är mellan 2 g protein/100g - 2.3g protein/100g. Jag räknar alltid på det högre värdet.
Dela på kronärtskockan i mindre bitar.
Tag soltorkade tomater och dela även dem i mindre bitar. Släng i kronärtskocka och soltorkade tomater i stekpannan med vitlöken. Häll på lite mer olja. Fräs allting och rör då och då. Salta - häll på en halv - en hel dl vatten. Rör om. Smaka av - eventuellt salta lite till. Värm pasta och häll röran över den. Rör runt ordentligt. SMAKLIG!

Jag har inte gjort många knop sedan vi flyttade hit. Vi har i och för sig fått i ordning det mesta här hemma men vi har en hel del kartonger som fortfarande står orörda. Jag fixar nog det mesta av det nästa vecka när jag har en vecka för mig själv. Vill liksom ha lite att göra då - så jag sparar det mesta tills dess.

Hoppas ni har det fint och njuter av sommaren (när ni kan).
Kram på er! / Micha






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0