Onsdagen den 19:e januari 2011



Hungrig och trött


Två ord som sammanfattar det jag känner just nu.
Nu vet ni det.

Igår trodde jag att jag skulle bli sjuk. Det blev inte så -peppar peppar-
Så idag blev det som vilken dag som helst.

I måndags tränade jag efter jobbet och då lade jag upp passet som en kombinerad konditions och styrketräning.
Såg ungefär ut såhär:

Uppvärmning 10 minuter löpband
Box mot säck 10 minuter (snabba, lätta slag)
Armhävningar på knä 3*15 st
Crunches 4*10 st
"Svävande ben" (förklaring kanske behövs.. jag vet inte vad övningen heter på riktigt..)
Box mot säck 10 minuter (hårda slag och lättare kickar)
Armhävningar på knä 3*15
Plankan 4*1 min
Box mot säck 10 min
Stretch

Cirka 60 minuters träning blev det och ikväll blir det ungefär samma upplägg. Igår hade jag en vilodag emellan då jag i vanliga fall annars gärna tränar varje dag när jag får ett stort sug. Så denna gång tar jag det lite lugnare med att komma igång, dels för att inte skada mig och dels för att jag lättare behåller träningssuget!

På fredag är det planerat att jag och Helene ska ses för lite kickboxning på klubben. Det blir nog både mits och sparring då vilket jag ser fram emot!

Väntar fortfarande på svar från dietisten angående föregående veckas Fa intag och prov.

Nedan följer ett exempel på hur jag äter en dag:

Frukost
Phlexy 10 tabletter
Basbröd, 2 skivor - 16 Fa
Smör 30g - 10 Fa
Gurka, 48g - 7,2 Fa
Te 2 dl

På jobbet
Kaffe (snabbkaffe) 2 dl - 10 Fa
Vanlig mjölk 2 msk - 52 Fa

Lunch
Phlexy 10 tabletter
Basmatiris 75g okokt = 262,7 Fa
Tomat 121g - 31,46 Fa
Gurka 122g - 18,3 Fa
Felix Fisksås dill & citron 40g - 20 Fa
Kryddor

Eftermiddagen
Kaffe 2 dl (snabbkaffe) - 10 Fa
Vanlig mjölk 2 msk - 52 Fa

Banan 1 st, 132g - 50,16 Fa
innan träning.

Middag
Phlexy 10 tabletter
Kokt potatis 106g - 67,84 Fa
Förkokt och sedan stekt palsternacka 125g - 85 Fa
Remouladsås (Mills) 32g - 16 Fa
Citronsaft på palsternackan

= 708,66 Fa om dagen (jag ska ligga på 900 men har lite svårigheter att täcka det..)

Så kan det se ut en dag för mig. Eventuellt att man lägger till två clementiner för det brukar jag äta ibland..
Dricker vatten under dagen kanske jag ska tillägga, men det skriver jag inte upp..

Vi får se hur det artar sig..

Tänkte att nästa inlägg ska gå i temat: "hur det är att vara barn med PKU" (utifrån mig själv) för att sedan gå in på temat "att vara ungdom/tonåring med PKU" och längre fram kommer även vuxenperspektivet och en del annat smått och gott.

Något specifikt som du som läsare önskar att få se i bloggen? Ge mig gärna förslag, jag kan fastna och få idétorka ibland..

// Micha


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0