Måndagen den 17:e januari 2011


Måndag igen!


Känner mig ganska uppåt idag. Det känns liksom som att måndagen är ännu en nystart för mig. Jag har nämligen gjort några tabbar på vägen som jag nu lärt mig av, därav att jag börjar om idag igen. Å andra sidan; är inte alla måndagar lite "börja om" känsla för de flesta? Jag vet inte..


En tabbe jag gjorde i förra veckan var när jag skulle koka vanligt basmatiris. Jag räknade och fnulade och fick rätt FA mängd. Men riset jag tog var det dubbla. Idiotiskt. Jag var trött och slut i huvudet när jag höll på med middagen och lunchen till dagen därpå, och gjorde tvärfel så när jag räknat ut dagsintaget i Fa insåg jag först igår när jag skulle maila allt till dietisten att: "shit jag har gjort tvärfel!" För att det skulle bli rätt behövde jag lägga på hela 175 Fa på två dagars intag. Bra där Micha.. Verkligen.. Så kontentan av det hela blev att två dagar låg jag över 900 men inte farligt mycket högre - dumt misstag ändå! Det gör jag INTE om.


Jag inväntar svar från min dietist på den matdagbok jag skrev i förra veckan. Hade en tuff vecka med jobbiga magsmärtor pga "the female stuff" som jag kallar det. Värre än vanligt denna gång, trots att jag stoppade i mig piller..


I eftermiddag (efter jobbets slut vid 16) blir det träning på jobbets gym då jag tänkte gå igång mig själv 15-20 minuter snabbt tempo för att sedan slå en del på säcken de har därnere. Skönt med boxsäck! Får se hur länge jag håller på. Räknar med minst en timme sammanlagt i alla fall. Skönt att blanda lite lätt styrka med schysst kondis!


Imorgon är det tänkt att jag ska prova ett pass på mitt smultronställe (som det kan komma att bli, vet inte ännu..)
och det ser jag fram emot massor! Det kommer att stå boxning på schemat, får se vad recensionen blir efter imorgon.


Övriga kommentarer om räknandet av Fa för den som är nyfiken:
Jag tycker att det går förvånansvärt bra att räkna. Känns som att jag aldrig gjort annat, även om det tar en del tid förstås. Känner mig duktig och det är skönt att ha den kontrollen jag har (även om jag gjorde en ordentlig tabbe förra veckan).
Ser det numera som min vardag precis som jag gör med Phlexy 10 tabletterna jag stoppar i mig tre gånger om dagen. Utan dem skulle jag inte vara jag på nåt vis..

// Micha







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0