Fredagen den 21:a januari 2011

Jag är arg.
Arg och ledsen!

Känns som att jag är väldigt ensam om att känna såhär..
Fick tillbaka prov nummer 2 och det visade på ytterliggar 100 i ökning, så nu låg jag på 990 på senaste provet. Fattar inte hur det är möjligt. Svar har jag inte fått ännu heller. Precis som första veckan har jag ätit korrekt och skrivit ner allting. Vägt allt, räknat allt och skrivit ner allt. ALLT! Legat på rekommenderade värden eller i alla fall väldigt nära - hur i helvete funkar det här egentligen?!

Funderar på att skita i det här helt.

Idag och under helgen kommer jag att äta som jag har gjort innan jag skulle prova på den "hårda dieten". Får se om det leder mig tillbaka till mina ursprungsvärden på runt 600. 600 är i alla fall mycket bättre än närmare 1000. Eller vad säger ni?

Som jag åt förut hade jag ju bättre värden än vad jag har nu. Kanske ska laborera helt själv? Vad vet jag..

Svårt att veta hur man ska göra, svårt att ha någon att bolla med när man inte får något svar. Ska man behöva gå en hel vecka innan man får någon som helst korrigering? Du som är gravid och har PKU - hur ofta har du kontakt med dina läkare och dietist? Bara undrar, för det är något jag bävar inför i framtiden. Dvs om jag någonsin lyckas med det här!

Allt detta får mig att vilja sluta äta helt. Vad fan ska jag göra? Jag blir ju knäpp!

/ En jävligt arg och ledsen Micha

Kommentarer
Postat av: Michas mamsi

Meh.. Snälla lilla gumman du ska inte alls sluta äta! Då går ju garanterat värdena åt pipsvängen!

sen e det ju så att allt kommer att rätta till sig. Det ordnar sig som jag alltid säger.

Ge INTE upp! Det är inte du! Det ligger inte för dig.

Fokusera lite mer på det som är positivt i ditt liv just nu i alla fall.

Love ya XXX

2011-01-21 @ 13:37:00
Postat av: Micha

Mor: Skulle aldrig sluta äta helt. Vet vad det skulle göra med värdena och dessutom är det bara idiotiskt..



Blir så less bara. Fortfarande inget svar från någon och det är fredag eftermiddag. Knappast kommer det något svar heller.



Jag kör på den grejen vi pratade om och ser var jag hamnar. Ska ta några extra prover under veckan som kommer för att se värdena mellan proven och hur de ändras..



Love you too!

2011-01-21 @ 14:30:52
URL: http://fenylmicha.blogg.se/
Postat av: Annelie

Jag är Gravid och har kontakt med min dietist 3 gånger i veckan för att diskutera ev förändringar. Mitt provsvar från den 16 januari låg på 130 lite lågt så nu ska jag äta 26gram protein per dag och för att komma upp i 26 gram så får man slå till med en korv skiva på mackan lite ovanligt men gott:) Jag ser att du räknar Fa. Tycker att det verkar lättare att räkna protein.

Kan hålla med dig på att det kan ta lite tid att få provsvaren men det är dom på labbet som tar lång tid på sig o det tycker min dietist med.

Kommer du upp i rätt mång kalorier om dagen? Det kan påverka dina provsvar med.

Ge inte upp, du kommer fixa detta.

kram

2011-01-21 @ 16:31:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0