Tillägg till föregående inlägg


En smärre detalj (en ganska stor faktiskt) som jag missade i det senaste inlägget gäller hur man gör på jobbet när man måste väga och räkna på allting.

Jag själv gör oftast lunchlådan hemma kvällen innan och väger och måttar upp allting redan då. Egentligen bara för enkelhetens skull - också för att jag bara har en 30 minuters rast på lunchen så man hinner inte laga mat på jobbet direkt (dessutom är jag rätt less på folks kommentarer om vad och hur jag äter, usch..)

Jag äger två matvågar, för din egen skull är det bra om du också skaffar två stycken - en att ha på jobbet och en att ha hemma. Det har varit min räddning när jag i början inte hade någon koll och blev tvungen att tacka nej till en banan för att jag inte kunde väga den. Hungrig var jag kan tilläggas..

Du kan på det sättet väga frukt och grönsaket om du äter det som mellanmål på jobbet. Det är också en himla bra investering.

Hur kunde jag missa något så viktigt? Skyller på att hjärnan krymper lite när man är gravid (det är faktiskt sant..)

Ha en fin helg! Själv ska jag ut och gå i det fina vädret och sen köpa mig minst två par nya sköna skor och leta stödstrumpor. Japp, ni läste rätt - S T Ö D S T R U M P O R!

/ Micha


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0