Nytt liv pt 2 (det här visste ni inte)


Hej igen i sommarvärmen.

Dags för ytterligare en uppdatering, det är nämligen så att jag har valt att inte dela en sak med er tidigare - något jag ändrar på idag. Det är nämligen så att jag sedan i början på juni har vetat om att jag är gravid.

Jag har valt att inte säga något förrän nu av den enkla anledningen att jag varit väldigt orolig och nojjig över hur graviditeten skulle fortlöpa. Nu har det gått ett tag, närmare bestämt 13 veckor och imorgon, söndag går jag in i vecka 14. Önskar att jag hade "vågat" berätta detta för er tidigare men nu är det som det är.

Vi fick alltså klartecken av läkarna att sätta igång och försöka bilda familj och då gjorde vi det och på den vägen är det. Jag har lyckats med värdena rätt bra hittills, dock hade jag ett högt värde på 420 men sedan gick det raskt neråt igen. Det höga värdet berodde på nyponsoppa som jag åt ett par dagar efter att vi hade flyttat, och jag hade inte tittat noga på paketet så ett glas nyponsoppa blev 100 fa extra per dag så det var inte alls konstigt att värdena steg.

Annars har jag nog lyckats hitta rätt sätt för att ta mig igenom den ena dagen efter den andra. Jag är lite less på att inte kunna köpa hämtmat i form av wok och sånt, men jag vet att det kommer en tid då jag får äta mer än jag någonsin gjort, och den tiden har jag framför mig nu.

Idag träffade jag Malin (som skrev om sina graviditeter i min blogg tidigare) för första gången och det var riktigt trevligt! Fick se hur högt hon låg i intag i hennes graviditeter och snacka om att jag blev förvånad när jag såg att det inte alls var ovanligt att Malin kunde äta 2200 fa per dag (PER DAG!) och jag som idag äter 320.. Ni kan ju kanske förstå att jag kände en lättnad när jag insåg hur allt förändras längre fram.

Malin berättade att det var inte ovanligt att hon åt korv dagligen för att komma upp i rätt nivåer. Jag menar, att välja en glass som innehåller 478 fa - det är ju helt otroligt. Det är mer än mitt dagsintag är nu och sen blir det bara en bråkdel av allt fa jag ska äta dagligen. Rätt häftigt hur allt funkar..

Fick veta vad en ananassplit innehåller (15 fa) vilket ledde till att jag faktiskt åkte och köpte just denna glass idag. Det var gott att äta annat än isglass för en gång skull.

Nu ska jag titta lite på tv och sen blir det tidigt i säng - är ju så fruktansvärt trött!

Kram på er :)

Kommentarer
Postat av: Petra

Åh grattis!!Vad roligt!!:-)Kram från Petra.

2011-08-06 @ 22:06:18
Postat av: Anna Selander

Stort GRATTIS!!

2011-08-06 @ 23:14:45
Postat av: Eva

Hej Micha; Jag gläds helt otroligt för dig att du är gravid. Jag kämpar själv med värdena upp och ner, har du några tips tar jag gladeligen emot dem!!

Åhh Grattis ännu en gång !!

2011-08-11 @ 09:56:36
Postat av: Marika

Åhhhhh vad roligt för er!!! STORT grattis till den kommande bebben!

2011-08-11 @ 22:57:50
URL: http://www.trollglitter.se
Postat av: Marika

STORT grattis till den kommande bebben! Njut av graviditeten och lycka till med dina värden.

2011-08-11 @ 22:59:12
URL: http://www.trollglitter.se
Postat av: Simon

Wow, vad roligt! Jättestort grattis!!!

2011-08-13 @ 19:21:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0