Oh happy day!

Nu är jag glad. Nu känner jag att jag gör faktiskt kan lyckas med det här. Nu känner jag att jag är på rätt väg, har drivet, har en vilja av stål - nu när jag faktiskt får lön för mödan.

Mina damer och herrar, gissa om jag jublade och fick en ganska stor tår i ögat när jag ringde PKU labbet igår! Jag presenterar ett värde på:

TreHundraÅttio [380] - - - > man KAN ju undra om de driver med en, men så är inte fallet. Jag frågade nämligen; "skojar du med mig?" när tjejen på andra sidan tråden presenterade värdet.

På riktigt nu, jag är så glad för detta lilla (för andra obetydliga) värde så jag vet inte vart jag ska ta vägen! Igår satt jag bara och log för mig själv, lycklig över min prestation.

Å denna gång kan jag inte göra som jag tidigare gjort; ge andra beröm och sen mig. Nej för vet ni, det är bara jag som kan påverka värdena - ingen annan - just därför känns det extra skönt att kunna ge bara mig själv beröm. En massa beröm för en gång skull.

Nu önskar jag inget hellre än att provet jag tog i onsdags ligger lika bra till. Jag vill inte ha värden som ligger upp och ner - gärna så jämna värden som möjligt tack!

Ett utdrag från min matdagbok

Här kommer torsdagens (den 7/4) intag:


mvk = mitt val kvinna tablett

Frukost

26 tabl+mvk+vatten
2 dl juice - 28 fa
2 basbröd - 16 fa
Smör 30g - 10 fa
Marmelad 30g - 2 fa

10 tabl+vatten (9:00)
Te 2 dl

Lunch

26 tabl+vatten (11:00)
Wok m glasnudlar - 74,53 fa
Vatten
Te 2 dl

Mellanmål 15:00

10 tabl+vatten
Banan 100g - 38 fa
4 Crostinis - 8 fa

Hemma

Satsumas 1 st - 11 fa

Middag

36 tabl+mvk+vatten
Broccolisoppa - 120 fa
2 st basbröd - 16 fa
Smör 30g - 10 fa

= 333,53 fa hela dagen


Jag äter ungefär var tredje timme - ställer klockan så att jag blir påmind om det..

Det GÅR att komma ner väldigt lågt och ändå orka leva. Trodde inte det från början..

/ Micha





Kommentarer
Postat av: Simon

Gött!

2011-04-08 @ 19:16:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0