Vi närmar oss med stormsteg!


Är det någon annan än jag själv som tycker att dagarna går fruktansvärt fort?
Jag menar, nyligen var det måndag - och redan onsdag idag. Imorgon är det torsdag och det innebär jobb endast den dagen och fredagen och sen är det helg IGEN!

För varje dag som går är vi en dag närmre inflyttningsdatum. Jag längtar innerligt av flera anledningar men den främsta är att vi då får vara helt ifred. För första gången på länge. Dagarna när vi är ensamma i huset där vi bor inneboende räknas inte, för de dagarna går och sen återgår det till samboende med andra personer (våra föräldrar). Det ska bli så skönt att få vara två igen. Bara vi två. Att kunna vakna en morgon, gå ner till köket (gå NER för att komma till köket, underbar känsla..) och brygga morgonkaffe och sedan gå ut för att sitta uta och äta frukost tillsammans. Fy fan va underbart det ska bli!

Jag längtar också till trädgården. Att få lägga sig i en solstol mitt på gräsplätten och bara njuta av att det är ens egna trädgård man solar i. Rensa lite i rabatterna, klippa gräset och vattna blommorna. Rå om det som är vårat alldeles egna. Underbart.

Jag räknar nu ner dagarna till Smålandstripen med Tess. Jag jobbar nu 5 dagar (inte räknat med idag) och sen bär det av ner till Smålands skogar. Ska bli jätteskönt att vila upp sig, släppa alla tankar på allt och bara umgås med morfar, mormor och Tess. Gå promenader i skogarna, kanske doppa sig i någon sjö (det är säkert iskallt..) och mysa med vovven.

Därefter är det inte många veckor kvar. Närmare bestämt bara 5 veckor till inflytt och semester. Lägligt nog fick jag semester i anslutning till flytten (jävligt tacksam för det!).

Just nu går jag och väntar på att det ska bli helg. Har en sak jag måste kolla då..
Dessutom ska jag träffa underbara Sara på lördag och det gör mig så sjukt glad verkligen. Om det är någon jag saknar konstant så är det Sara.

Värdena ligger stabilt. Jag lever på "yoghurt" gjord på Nutilispulver och loprofinmjölk eller fruktsallad till lunch och till kvällen blir det sallad. Så har det sett ut i några veckor nu och jag tröttnar inte! Skönt att slippa köa till micron i lunchrummet. Skönt att bara ta sin låda och sätta sig och slappna av lite.

Ikväll blir det promenad med bästa Tess, och sallad till middag (igen) och sen kanske jag åker och hämtar min kära loprofinmjölk så jag kan få äte min yoghurt imorgon och fredag till lunch.

Några fler än jag och Ingrid som anmält sig till matlagningsdagen (Nutricia anordnar) den 13 juni?


/ Micha

Kommentarer
Postat av: Åsa

Hej! Jätteintressant blogg! Bloggar själv men dock inte om min PKU och nu känner jag att mina värden måste ner. från 700 fa till 500 för mitt välmående (och för framtida barnplaner). Frukost brukar vara kämpigt och jag undrar vart du köper yoghurten? mvh Åsa

2011-05-30 @ 20:05:38
URL: http://dromhemofsodergard.blogg.se/
Postat av: Åsa

Hej! Jätteintressant blogg! Min blogg handlar inte om min PKU (renovering och studier mest). Jag undrar vart du köper yoghurten? Mina värden ligger lite över 700 och måste ner för mitt välmående och framtida barnplaner :)Mvh Åsa

2011-05-30 @ 20:11:57
URL: http://dromhemofsodergard.blogg.se/
Postat av: Micha

Hej Åsa! Svarade dig genom din bloggsida. Se mitt svar där.



Vad gäller yoghurten så får jag Nutilispulver som det heter, via dietisten (beställningssedlar för nutritionsprodukter) och jag blandar 3 stora mått med 1 loprofinmjölk och en skvätt grädde - sedan brukar jag ha i bär, banan eller bara lite honung. Eller både och. Naturligtvis beroende på hur mycket man ska äta per dag, och hur mycket man beräknar att frukosten ska vara.



Vet du hur många gram protein eller hur många mg fa du får äta per dag? (som du bör äta per dag rättare sagt?) Kan tipsa dig om matupplägg som är gott och nyttigt, om du vill - men då måstejag ha lite riktlinjer..



Kram på dig!

2011-05-31 @ 08:38:56
URL: http://fenylmicha.blogg.se/
Postat av: Åsa

Hej!

Jag var nyss hos doktorn och jag äter runt 25 g vanligt protein och tar 2 pku express cooler 20 g protein om dagen. Har alltid fått höra att jag bör ligga runt 500 - 600 fa per dag. (Vet inte vad mina värden ligger på nu, kan inte räkna fa :S) Men ska ringa dietisten och se om hon kan lägga till Nutilispulvret. Det verkar som att det går bra för dig och kämpa på! Snart får du ett ok från doktorn!



kram

2011-05-31 @ 18:20:25
URL: http://dromhemofsodergard.blogg.se/
Postat av: Åsa

Har svarat dig på min blogg.



kram!

2011-05-31 @ 18:30:18
URL: http://dromhemofsodergard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0