Bara några dagar kvar


Imorgon flyttar jag mitt pick och pack till Hässelby.
Ska bo där resten av tiden innan flytten och det beror på att vi får lite ensamtid innan vi ska bo ihop ensamma igen, fast på riktigt.. I ett eget hus..

Ser fram emot att slippa blå linjens tunnelbana då det råder kaos där varje morgon och varje eftermiddag. Det går knappt att ta sig fram. Jag som är bufflig av mig har åtminstone lyckats kliva på tågen - sittplats e bara att glömma men det kräver jag inte heller. Jag har fungerande ben, så jag står.

Jag kommer faktiskt att sakna mina föräldrar när vi flyttar, samtidigt som det kommer bli skönt att ha eget såklart. Jag tror jag vänjer mig rätt fort faktiskt..

Annars på PKU fronten så äter jag fortfarande under 300 mg fa per dag och nu visar det sig att det är för lite då jag legat på 90-130 och mestadels runt 100+ senaste tiden. Det är lite för lågt så då ska jag upp lite till.
Jag är ju extremt försiktig med fa´t så jag höjer bara 10-15 fa per dag och under en längre period för att se vad jag hamnar på.

Jag har tydligen kalciumbrist och måste börja ta omega 3. Jag har ju aldrig någonsin ätit fisk så det "kanske" är på tiden att jag börjar med kapslarna (vid snart 26 års ålder.. hmm..) Bra idé. Ska titta runt lite på apoteket och hälsokosten och se vad som erbjuds.

Måste bara säga det att jag är ganska fånig ibland. Nu är det så att jag tar ju 36 tabl tre gånger om dagen och det har jag inga som helst problem med, men när det gäller en tablett som jag tagit förut; Kalcipos, så tål jag den INTE! Jag kräks av den. Den växer i munnen. Jag ska egentligen ta två såna per dag men det har jag inte gjort på flera år.

Att någon som jag, som räknas som pilletrillare - gnäller över en kalciumtablett? Detta ledde till att min snälla läkare skrev ut D-droppar för d vitaminen som finns i Kalcipostabletterna och jag ska nu leta efter kalciumtabletter med god smak eller nåt.

Just ja. D-dropparna är för barn. Kanske ska leta efter kalciumtabletter för barn också? ;-)

/ Micha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0