Lördagen den 15:e januari



Har inte haft riktigt tid att blogga så en uppdatering kommer först nu. Vad gäller mitt provsvar så låg det högre denna gång efter att jag börjat på "hårda" dieten jämförelsevis med när jag åt som jag gjorde innan. Denna gång låg värdena så högt som 880 vilket jag inte förstår alls. Min dietist skrev ett svar tillbaka på min matdagbok som jag hade skrivit i hela förra veckan och jag skrev verkligen ner allt jag intog, utom vatten. Hennes kommentar på dagboken och maten var att jag äter precis som jag ska och att hon var imponerad av mitt räknande samt att kostupplägget såg bra ut. Superbra tänker man, men ursäkta språket; varför i helvete går jag upp hela 200 på detta prov?!


Jag låg på 680 innan jag ändrade om kosten till den nya som skulle leda mig till lägre värden. Visst att det tar ett tag för kroppen att ställa in sig men hallå, 880?! Varifrån kommer det?! Jag blir arg och ledsen för så här hård har jag aldrig varit mot mig själv. Jag har ju till och med en matvåg på jobbet och väger allt i minsta detalj. Fan vad arg jag är! Inte konstigt att man börjar undra när det blir såhär..


Ska ta ett till prov imorgon och så får vi se i veckan vad det ligger på. Jag vill inte låta det gå för lång tid utan att rätta till det som är fel, för nåt är ju fel. Vill inte låta 2 veckor gå och jag får höga provsvar trots att jag äter som jag blir tillsagd. Kanske ska jag äta mindre ändå? Det är vad jag ser när jag tänker på provresultatet - att jag kanske borde äta mindre.. Får se vad min dietist svarar på det för naturligtvis ställde jag frågan till henne direkt när jag fick mitt provsvar!


Annars är det bra med mig, jag var ledig i fredags då vi var till banken och frågade om lånelöfte då vi vill flytta. Vi fick veta att vi fått lånelöfte beviljat och ska nu planera att sälja vår bostadsrätt.. Mycket på gång som sagt men det funkar bra bortsett från min ilska över provet men det släpper nog..


Har lyckats få mitt träningskort överlåtet också. Skönt att det är klart. Nu till veckan med start måndag ska jag börja träna på allvar igen. Ska bli så otroligt skönt verkligen!


Nu ska jag räkna ut dagsintaget för idag och börja skriva in allt i datorn (skickar ju matdagboken till dietisten varje söndag kväll) så jag slipper skriva in allting imorgon. Blir ju en hel del att skriva.


Ha en trevlig lördag och helg! // Micha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0