Två hemska dagar men jag bjuder på ett leende

Hej där.

Jag har två dagar på jobbet då jag kommer att ha det lite kaotiskt men samtidigt väldigt lugnt.
Kan inte gå in på varför eller var jag jobbar men jag kan säga att jag får ta en hel del smällar - just idag.
Märkte det imorse då dagen började med 700 samtal som gällde olika frågor som jag inte kunde besvara (det ska jag inte kunna heller - den informationen ska jag inte ge vidare) vilka alla ringdes av redan irriterande, aggressiva människor. Jag som har suttit i växel och reception tidigare, har stor vana av att hantera folk i olika situationer. Dessutom har väktar och ordninsvaktsrollen gjort sitt där också - men allvarligt nu: folk måste ta och rycka upp sig!

Fick sitta 20 minuter och lyssna på en berättelse (en livsberättelse i stort) och jag hade INGEN möjlighet att avbryta. Som kanske bekant kan man inte bara lägga på luren när man jobbar med service, men jag hade god lust att göra det! Hade gärna lyssnat på denna berättelse vid ett annat tillfälle, inte kanske just idag då jag har haft en hel del annat att göra som måste bli klart i tid.

Samma lika med dagens besökare. De flesta var tjurigare än vanligt, men hey, jag bjuder på ett leende tillbaka. (No matter what you say to me)

Well. PKU:n då. Läget är stabilt men värdena var högre denna gång (förra helgen). De låg på 650 respektive 780.  Jag vet varför så det är ingen fara. Fick beröm av dietisten för att jag har råkoll på vad jag äter och det måste jag säga att även jag är väldigt tacksam för.

Jag är ju lite dum ibland, jag får nämligen för mig att jag ska testa olika saker. Jag är en sådan person som gärnar provar saker för att se hur utgången blir (både bra och dålig iofs) och jag hade ju en känsla av att värdena skulle gå upp.. I fredags valde jag att äta just asiatisk hämtmat med vanligt ris och det var det som resulterade i att värdena steg.

CONCLUSION:

På detta sätt har jag ju själv kommit fram till att det allra bästa för just mig är att äta så pluttigt med protein som jag bara kan - och inte följa någon 900 fa om dagen - regel som jag gjorde tidigare. Alltså: idén var god från början med fredagsmiddagen men nu i efterhand så ångrar jag mig då jag egentligen ville komma ännu lägre i värdena. Det löser sig så småningom - jag har stort hopp och en vilja av stål så jag vet i alla fall vad jag sysslar med. Jag ska ner till 250 och hålla det. Det kommer.

Ser fram emot helgen som jag ska spendera med min älskade familj och mina älsklingar, det vill säga:
- Middag med mor på fredag (far min jobbar sent tyvärr så honom får jag inte träffa förrän Lördag)
- Träffa pappa (få hjälp med avloppstjofräs) och bjuda honom på kaffe
- Umgås med mina älsklingar Tim (my love), Linda och Johan. Blir nog gitarr, sång och kaffe.

"Kul" att det fortsätter att snöa förresten - är så trött på det här vädret nu. Ge mig sol, värme och mer fågelsång?

Ha en fin torsdag alla fina därute!
/ Micha


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0