Onsdagen den 16:e februari 2011

Jaha.. Då har det passerat bra många dagar sedan jag skrev sist. Känns så i alla fall.
Känns som att det inte funnits så mycket att berätta då jag bara har kört på, ätit som jag ska och gått mina promenader. Tyvärr har jag inte gått promenader varje dag som jag planerat att göra - delvis på grund av kylan och delvis på grund av diverse förkylningar och ett mående som inte varit det bästa varje dag.

Har totalt fastnat i tänket att äta så lite protein som möjligt så denna vecka har jag endast levt på loprofinpasta (med sås eller grönsaker till) och soppa. I går kväll blev det två mindre varma mackor med tomat och lök, gjorda på basbrödet förstås. Får se om detta leder till ännu lägre värden. Jag hoppas på det!

Det känns bra att ha koll och skriva ner allt jag stoppar i mig. Det känns bra att veta precis hur jag ska äta (gör ofta upplägg av maten som ett schema dag för dag och sedan ska jag "bara" följa det också. Det funkar för mig.

Jag ska ner till 250 - eller ja, i alla fall under 350 för att sedan hålla det i 2-3 månader. Känns inte omöjligt på något sätt men jag behöver "bara" hitta rätt väg för att lyckas med det.

Mycket annat händer i mitt liv just nu och det är bland annat husköp som är mest krävande. Vi har ju sålt vår bostadsrätt och flyttar ut nästa helg (25-26-27) och ska då bli inneboende hos T´s föräldrar för ett tag framöver. Hur länge vet ingen, men vi hoppas att det går relativt fort att hitta ett trevligt, friköpt radhus/kedjehus med en liten tomt och en liten trevlig framsida - relativt nära där vi bor idag. Vi får se hur det går.

Annat skoj: har totalt fastnat för Sons of Anarchy och är med andra ord helt såld på serien. SÅ JÄVLA BRA!

På jobbet har vi ett gym med diverse maskiner och hantlar, yogamattor och boxsäck. Nu ska det även köpas in mitsar så vi ska kunna träna mer ordentlig boxning och eventuellt lite kickboxning också så småningom. Jag kommer endast att träna detta i lagom doser eftersom att jag annars kommer att stiga i Fa värden (tror jag i alla fall). Jag har blivit lite av en personlig tränare för några på jobbet, främst vad det gäller boxning. Det känns kul och givande - så mestadels lär jag väl vara mitshållare och inte så jätteaktiv själv. Statisk träning kallas det väl? Nåt åt det hållet.

Well. Inga provsar har jag ännu. Får vänta tills imorgon eller fredag på en update!

Kram på er

/ Micha









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0