Väldigt sen uppdatering


Hej på er.

Ledsen för att inläggen sinat senaste tiden. Jag har haft mycket att göra och ingen energi, därav få (inga) nya inlägg.

Nu är det endast 4 dagar kvar tills den extremt efterlängtade FREDAGEN är här! Då får vi äntligen nycklarna till vårat hus som vi gått och längtat till hela våren. Det ska bli så fantastiskt skönt att få kliva in i det nya hemmet.
Kan knappt beskriva känslan jag får när jag tänker på det.

Vad gäller dietandet har jag lyckats rätt bra måste jag säga. Har haft fina provsvar rakt igenom och det har ju inte varit utan ansträngning - jag har noga fortsatt att räkna på allt jag ätit och skrivit ner alltihop i min bok.
Jag är faktiskt lite less på att inte (ens) kunna äta potatis - alltså jag KAN ju äta potatis men jag kan i så fall bara äta en och det blir i alla fall inte jag mätt på. Jag kör på ändå, även om det är motigt ibland. Jag måste ju liksom.

Tänk att få koka en massa potatisar och göra potatismos eller göra potatis och purjolöksoppa med massa potatis i, eller goda grytan som jag inte ätit på ett halvår.. ELLER stekt potatis med en fräsch sallad till ELLER bakad potatis med vitlökssmör och en grönsaksröra.. Shit va gott.. Jag längtar verkligen tills jag får börja äta mer fa sen. Det kommer att kännas underbart och som en riktig lyx att få äta potatis...


Kul med alla kommentarer jag har fått på inlägget som handlade om huruvida jag ska eller inte ska fortsätta att blogga. Ni har tydligt visat att det finns ett intresse därute för det jag skriver om, så ja, då kör vi vidare helt enkelt! Jag tackar er massor för att ni bryr er om att skicka en liten kommentar. Alltid kul för mig att se vilka ni är och vad ni har för åsikter.

Idag blir det pannkaka till lunch - jag brukar föredra att äta skivad banan i pannkakan för att få det ytterligare lite matigare och då pannkakan innehåller så lite fa så måste jag ju lägga på lite fa, och bananen gör sitt jobb där.
Mycket passande - ska bli skönt att slippa "Yoghurten" idag.

Nu ska jag ta tag i lite saker men jag fnular på ett inlägg om att resa bort på semestern när man har pku (eller barn med pku) och vad man ska tänka på.. Jag har själv egna upplevelser från detta och på något sätt borde jag väl kunna skriva ihop något.. Fick nämligen en fråga om just detta ämne så jag återkommer om det!

Ha det fint! / Micha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0