Glädjebesked

Ja! Det är kul grejer på gång i mitt liv just nu.
Skönt att uppleva det, det blir en stor kontrast gentemot de hemska värdena jag hade sist. Men nu ni, nu har det hänt grejer!

Efter samtalet med min dietist började jag öka på proteinersättningen (kan inte förstå att det förslaget inte poppade upp tidigare bara..) och jag äter nu som jag gjorde innan vi provade den nya dieten med 900 fa per dag.
Jag räknar inte fa nu, jag väger inte maten, men det jag gör annorlunda är att jag skriver upp det jag äter och äter så lågproteinfattigt jag kan just för tillfället. Det blir en hel del loprofinpasta med grönsaker eller sallader.

Jag tar mer av min ersättning nu än jag gjorde tidigare och det går jättebra, jag själv känner ingen skillnad.
Mår bra gör jag också, då jag förgyller mina helgmorgnar och vardagskvällar med underbara entimmespromenader (eller mer).

Ska jag släppa bomben? Törs jag? Okej..
På de sista proven låg jag på .. wait for it.. waaaaait for it.. 480!!! (och 600 men who´s counting..? haha..)

HELT OTROLIGT! Från 900 rakt ner till 480. PANG sa det bara. Anledningen till att det första provet låg på 480 och den andra på 600 vet jag inte riktigt.. Det första provet tog jag på eftermiddagen innan middag på fredagen vecka 4 och provet som visade på 600 tog jag på fastande mage på lördagsmorgonen. Kan det ha att göra med att man sovit och inte tagit ersättning på många timmar? Jag vet inte.. Åt inget märkvärdigt på kvällen på fredagen heller som skulle kunna bidra till 600 värdet.

Jag är nöjd. Nöjd och glad. Får se hur helgens prover var. Borde få provresultaten på torsdag som vanligt - får väl se..

Nu vet jag i alla fall hur jag ska göra någorlunda i alla fall.

KRAM på er!
/ Micha




Kommentarer
Postat av: Simon

Vad bra!! Roligt att du verkar vara på rätt spår!



Har för mig att jag hört att värdet ofta är som högst på morgonen pga att man då inte fått i sig några kalorier på länge.

2011-02-07 @ 13:49:43
Postat av: Micha

Simon: TACK så mycket! Det känns kalasbra! Bara hoppas att det inte var tillfälligt med de värdena. Äter ju i stort sett likadant som jag gjorde förrförra veckan.



Det är mycket möjligt att det är som du säger med kalorierna.. Tycker mig ha hört det tidigare.

2011-02-08 @ 11:27:01
URL: http://fenylmicha.blogg.se/
Postat av: Lena

Å vad roligt!!! :) Man ska inte ge upp och det finns alltid en orsak till saker även om det verkar som man gör allt rätt. Pussokram!

2011-02-09 @ 22:03:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0